Prema Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija (NN 121/2014) koji se primjenjuje od 01. siječnja 2015. godine sve neprofitne organizacije koje vode dvojno knjigovodstvo imaju obvezu do 31.12.2015. donijeti Program rada i Financijski plan za 2016.godinu.
Udruga koja obavlja gospodarsku djelatnost treba jasno razdijeliti prikupljanje sredstava (PRIHODE) i raspoređivanje troškova (RASHODE) na osnovnu djelatnost i gospodarsku djelatnost.
Prihode dijelimo prema kontnim skupinama . Zbroj prihoda osnovne i gospodarske djelatnosti predstavlja u financijskom planu PRIHOD UDRUGE jedinstveno iskazan u glavnoj knjizi.
Kako bi pravilno razdijelili troškove na osnovnu i gospodarsku djelatnost moraju se utvrditi kriteriji za podjelu troškova prema postotku u odnosu na ukupni trošak .
Zajednički trošak prema stvarnim mjerilima po postotku u odnosu na ukupni trošak Udruga može urediti Odlukom o rasporedu zajedničkih troškova.
Primjer Odluke o rasporedu zajedničkih troškova:
Udruga „ Sveta Lucija“
Rijeka, Korzo 15
OIB: 65833214951
ODLUKA O RASPOREDU ZAJEDNIČKIH TROŠKOVA
Članak 1.
Pod zajedničkim troškovima podrazumijevaju se troškovi koji su nastali u poslovanju udruge, a odnose se na određene djelatnosti u postotku (%) u odnosu na cijeli trošak.
Članak 2.
Ukupni zajednički troškovi od strane jednog izvršioca raspoređuju se postotkom na djelatnosti:
- osnovna djelatnost
- gospodarska djelatnost.
Članak 3.
Računovodstvo ima obvezu da odluke o isplati, ugovore o zaduženju, ulazne račune i ostale ugovorene obveze knjiženjem razvrsta na konta kontnog plana Udruge temeljem ove Odluke.
kto osn.djelat. gosp.djelat.
41 Plaće % %
42 Materijalni troškovi % %
43 Trošak amortizacije % %
( itd.)
Članak 4.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja.
U Rijeci, 09.12.2015. Predsjednica Udruge: