Pravilnik o sustavu financijskog upravljanja i kontrola te izradi i izvršavanju financijskih planova neprofitnih organizacija (NN 119/15) obvezuje neprofitne organizacije koje prema zakonskim odredbama vode dvojno knjigovodstvo na provođenje samoprocjene učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja sustava financijskog upravljanja i kontrola.
Obveza vođenja dvojnog knjigovodstva, tri godine od osnivanja, odnosi se i na novoosnovane neprofitne organizacije, te slijedom toga i novoosnovane udruge moraju provoditi samoprocjenu sustava financijskog upravljanja i kontrola.
Iznimka su neprofitne organizacije koje vode dvojno knjigovodstvo iako udovoljavaju uvjetima za vođenje jednostavnog knjigovodstva, ali nisu donijele Odluku o vođenju jednostavnog knjigovodstva i primjeni novčanog računskog plana, tzv. dobrovoljni obveznici dvojnog knjigovodstva.
Samoprocjena se provodi popunjavanjem Upitnika o funkcioniranju sustava financijskog upravljanja i kontrola.
Rok za provođenje samoprocjene je najkasnije do 31.03.2017.godine.
Zakonski zastupnik je, nakon popunjavanja Upitnika, dužan izvijestiti najviše tijelo neprofitne organizacije,odnosno tijelo koje je temeljem Statuta za to ovlašteno, o provedenoj samoprocjeni što najviše tijelo neprofitne organizacije, odnosno tijelo koje je temeljem Statuta za to ovlašteno prima na znanje.
Upitnik nije potrebno dostavljati Ministarstvu financija, već ostaje kod neprofitne organizacije i čuva se najmanje sedam godina od završetka godine na koju se samoprocjena odnosi.
Rozita Kuzma, struč.spec.admin.publ.